måndag 28 april 2008

utvecklingsstörningen

fick ett guldarmband av en kille och nu kliar det runt armen
kliar sönder hela armen
av oförklarliga eksem
som påminner om barndomen
och jag försöker reda ut vad det är
som kliar sönder det här
ända ifrån barndomen
vänder jag fram underarmarna
och det är fan inte okej att komma dragandes med det där

jag fick en tand som försvann
en gång
en framtand som sköts ut
av en kula från barndomen
står jag så jävla tandlös utanför dörren nu
och som i barndomen kliar kroppen
och jag försöker reda ut det här
vad det är och du säger
filmen är
ja vad sa du?
det är fan inte okej att komma dragandes med det där

tanden
ruttnade på baksidan flera år senare trodde jag
men tandläkaren sa att det inte var så
jag trodde på det
och ingen ser
där bakom
och det var länge sen nu
ser det mer jävligt ut nu än då
jag ler ändå
längst den främre raden, uppställda raden
fyllda salen i min mun kan jag dra den
tungan och känna det där bakom

Inga kommentarer: