fredag 2 maj 2008

mina ögon mina ögon

det är tidig morgon. har vi sovit? man känner tydligt närvaron mellan oss fast jag satt en kamera mellan. är din trosor vid fotknölarna snart, eller är dom på höfterna? du ler som en unge som tänkt sätta sig på huk och kissa.

dom är vid fotknölarna, flyter runt i vattnet. du ler och sätter sig ner med benen i kors. stan sover under taken men vaknar om ett tag. jag filmar dig länge där du sitter. du berättar om något. vi är hungriga.

du frågar om du får filma. Du tar kameran.

Jag står upp på taket. du filmar mig underifrån först. Jag går en liten bit bort. Står vid takkanten och tittar ner. Nu hoppar jag säger jag. du har redan zoomat in mitt ansikte. Jag ler och det är nästan inte ett dåligt skämt. bara något jag säger för att jag är trött. kanske bara säger det för att säga det liksom. för att det är så långt ifrån verkligheten.
Kom, säger du och lägger kameran bredvid dig och ser nästan ingenting

Inga kommentarer: